Over Karin
Even kennismaken
Mijn naam is Karin Mellema-Verschuuren. Ik heb Karin Coaching, advies & training opgericht om datgene te doen waar ik van houd: het coachen, adviseren en trainen van andere mensen, teams en organisaties. Om datgene wat ik geleerd heb weer door te mogen geven. Om anderen (systemisch) te begeleiden in hun persoonlijke ontwikkeling en leiderschap.
Wie ben ik? Ik zou mezelf omschrijven als compassievol, empathisch, speels, scherpzinnig, nieuwsgierig, leergierig, onderzoekend, out-of-the-box denkend en een tikkeltje rebels. Ik zoek graag mijn eigen weg. Ik ben een beelddenker en ik heb ontzettend flauwe humor.
Mijn weg de afgelopen jaren was er eentje met diepe dalen, met veel vallen en weer opstaan. Ik heb flinke gezondheidsuitdagingen gekend, waardoor een 'normaal' actief leven verre van vanzelfsprekend was. Ik heb lange tijd niet voor mezelf of voor mijn gezin kunnen zorgen. Dat raakte me in mijn menszijn. Gelukkig heeft het me ook enorm veel gebracht. Het was ontzettend donker, maar uiteindelijk heb ik dat kunnen doorleven. Het heeft ervoor gezorgd dat ik nu in verbinding sta met mijn lijf, mijn hart en mijn ziel. Ik weet wie ik ben, waar ik voor sta en maak keuzes die in lijn liggen met wat ik voel. Mijn hart en mijn intuïtie zijn mijn kompas. Ik heb mijn ervaringen om kunnen zetten in iets krachtigs. Iets wat mij uiteindelijk versterkt heeft en wat me nu de kennis, kunde en doorleefde ervaring geeft om jou te kunnen begeleiden.
Ik geef jou de ruimte om zelf jouw weg te ontdekken. Ontdekken hoe je zorgvuldig naar de signalen van je lichaam kan luisteren. Opmerken wat er nog graag gezien, gevoeld of gehoord wil worden. Ik help je om je gedachtenpatronen en dynamieken te onderzoeken. Samen zetten we stappen en kom je zelf verder. Ik geloof in de unieke kracht van ieder mens. Ik ondersteun je graag om die kracht te ontdekken of verder te laten groeien!
Dat doe ik op mijn eigen wijze. Ik ben opgeleid in systemisch werk, yoga, ademcoaching, en heb jarenlange ervaring in het onderwijs als adviseur en trainer. Ik heb al veel mensen en teams mogen begeleiden en merk dat ik graag de diepte in ga. Daar probeer te geraken, waar de groei en ontwikkeling zit.
Met Karin Coaching, advies & training opgericht kan ik uitdrukking geven aan mijn talent en op mijn eigen wijze anderen begeleiden. Die eigen wijze is voor mij belangrijk! Lekker authentiek. Alles met elkaar verbinden. Jou een spiegel voorhouden. Zodat jij de deur uit stapt en de stukjes op hun plek vallen.
Ik hoop jou ook te mogen begeleiden. Je bent van harte welkom! Neem jij contact met me op voor een afspraak?

Volg mij op Social Media:
Onderwijskunde
Ik ben opgeleid als Onderwijskundige. (Master in Educational Science & Technology, Universiteit Twente)
Ademcoaching
Ik ben opgeleid tot Balance Breathing ademcoach. Een unieke methode die verbonden ademen, NLP coaching en energetisch werk combineert met krachtig resultaat.
Yoga
Ik ben opgeleid in Pralaya yoga, Yoga Nidra en YIN yoga. De focus ligt op jouw eigen kern vinden, naar binnen keren en werken op het bindweefsel en fascia.
Systemisch werk
Ik ben opgeleid tot familie- en organisatieopsteller. Ik begeleid opstellingen, tafelopstellingen en geef 1-0p-1 systemische coaching.
Hoe klanten mij ervaren
“Karin is er echt voor je, puur en aanwezig. Ze luistert en geeft inzicht. Een plek waar je voor de volle 100% jezelf mag zijn en mag worden. een plek waar alles kan, van een theetje in de zon tot trampoline springen. Karin helpt je de weg naar jezelf vinden en dat is puur geluk.”
- Renske van der Steen
“ De ademsessie bij Karin heb ik als zeer prettig ervaren. Na vriendelijke ontvangst brengt ze je naar een bepaalde rust en gaat ze samen met je onderzoeken wat je intentie is voor de de sessie. Ze voelt mee en heeft bij mij helpende korte triggerende zinnen er uitgehaald die ze gebruikt in de ademsessie. Daarna begon de ademssessie die heel diep en tot de kern ging. Er is heel veel verdriet en boosheid geuit. Ik voelde het loskomen en Karin heeft me hierbij liefdevol en goed ondersteund. Ze zei precies de juiste dingen waardoor ik voelde en ze gaf de veiligheid waardoor ik het eruit durfde te laten. Kortom ik heb het als een professionele en liefdevolle ademsessie ervaren. Als ik weer voel dat er iets blokkeert en ik kan er zelf niet goed bij zou ik zeker weer een ademsessie doen bij Karin.”
- Ricus de Vries